Jantje Beton
Kan een BN-er je merk versterken?
vraag
Wat kan een bekende Nederlander voor ons betekenen? Welke BN-ers passen bij ons en kunnen jullie contact met hen leggen? Met deze vragen kwam Jantje Beton bij ons terecht.
Sportief, kindvriendelijk, enthousiast en een echt buitenmens, dit waren enkele van de criteria die wij hebben geformuleerd waaraan de BN-er moet voldoen om bij Jantje Beton te passen.
aanpak
Samen met Jantje Beton maakten we een longlist van potentiële ambassadeurs en hebben we deze teruggebracht tot een shortlist. Vervolgens benaderden we de BN-ers op deze lijst met een vooraf bepaalde contactstrategie.
Daarnaast ontwikkelden we samen met Jantje Beton een voorstel voor een samenwerking met de potentiële ambassadeur.
bn-ers
We benaderden andere BN-ers voor input voor korte Facebook-posts met hun eigen buitenspeeltips. Robert ten Brink, Mark Tuitert, Floortje Dessing en Barry Atsma verleenden onder andere hun medewerking hiervoor.
feit
“Celebrity endorsers worden veelal als geloofwaardig en betrouwbaar beschouwd door consumenten. Om die reden zijn de consumenten sneller bereid informatie aan te nemen van een BN’er dan van een onbekend persoon.”
(Busler, 2002)
Lees ook

Hoe krijg je kinderen veilig naar de basisschool?
Gemeente Bunschoten

Hoe zorg je ervoor dat Drenten energie besparen?
Provincie Drenthe

Hoe overtuig je ondernemers om hun arbeidsrisico’s aan te pakken?
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Hoe bereik je meer zichtbaarheid voor het werk van waterschappen?
Sint Elisabethsvloed
