Goedopweg
Hoe stimuleer je bestuurders om een OV-dag te nemen?
Vraag
In en door Midden-Nederland reist dagelijks bijna één miljoen reizigers van en naar hun werk. De ‘draaischijf’ van Nederland kampt regelmatig met files. Dat weten de automobilisten in deze regio maar al te goed. Maar hoe overtuig je ze dat het openbaar vervoer een goed alternatief voor de auto is? En via welke kanalen bereik je deze doelgroep het best?
Aanpak
De ene dag komt de auto goed uit, de andere dag het OV. Met de OV-dag app worden automobilisten gestimuleerd zo nu en dan in de bus of en een trein te stappen. Via handige filevoorspellingen, een app waarbij je elke rit punten spaart en een beloningssysteem met webshop motiveren we deelnemers steeds vaker een OV-dag te nemen.
Hoe werkt het?
We bereiken de automobilisten via verschillende kanalen. Met online banners, Facebook Advertising, berichten in huis-aan-huis kranten, busbestickering, AdWords en Hyperlocal-banners kunnen we op basis van zoekgedrag en locaties gericht de automobilisten aanspreken. Regelmatig in de file bij knooppunt Rijnsweerd? Neem een OV-dag!
Voor elke rit die deelnemers voortaan met het OV reizen ontvangen ze punten. In de daluren zelfs extra, om de kans op een positieve OV-ervaring te vergroten. In de webshop zoeken ze regelmatig cadeaus uit, zoals een Bol.com bon of een lot in de maandloterij.
Lees ook

Hoe krijg je kinderen veilig naar de basisschool?
Gemeente Bunschoten

Hoe zorg je ervoor dat Drenten energie besparen?
Provincie Drenthe

Hoe overtuig je ondernemers om hun arbeidsrisico’s aan te pakken?
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Hoe bereik je meer zichtbaarheid voor het werk van waterschappen?
Sint Elisabethsvloed
