Aanpak
Samen met onze opdrachtgevers gingen wij de uitdaging aan: we ontwikkelden een virtueel belevingscentrum over de Sint Elisabethsvloed. Coronaproof, het hele jaar gratis te bezoeken én een met een echt museum-gevoel. In de virtuele ruimtes nemen we bezoekers mee in het verleden, het heden en de toekomst van onze relatie met het water.Bekijk hier het belevingscentrum
Design


Bij het bouwen van het belevingscentrum hebben we veel aandacht besteed aan het design. Want met de juiste look & feel zorgen we ervoor dat de boodschap beter overkomt en geven we bezoekers een positief gevoel zodat ze nog eens terug willen komen. Het design voor het belevingscentrum geeft bezoekers een echt museumgevoel.
Afwisseling
Naast het design, is afwisseling in content een belangrijk uitgangspunt in het belevingscentrum. Zo kunnen bezoekers in de ruimte ‘Verleden’ de vloed beleven door naar een radio-uitzending van destijds te luisteren, de unieke historische slider-kaart te bekijken en het verhaal over het wiegje van Beatrijs te lezen. In de ruimte ‘Heden’ kunnen bezoekers onder andere waterwandelingen downloaden, meedoen aan geocaching en informatie lezen over waterveiligheid vandaag de dag. In de ruimte ‘Toekomst’ leren bezoekers hoe de waterschappen ons in de toekomst beschermen tegen het water en welke innovatieve oplossingen daarbij gebruikt worden.



Teamwork
Het belevingscentrum is een knap staaltje teamwork. We bouwden het centrum samen met onze partner The Imagineers. In opdracht van waterschap Hollandse Delta en in samenwerking met waterschap Brabantse Delta, Hoogheemraadschap van Delfland, waterschap Rivierenland, Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, het Hoogwaterbeschermingsprogramma en Rijkswaterstaat.