Waterschap Hollandse Delta

600 jaar geleden vond de Sint Elisabethsvloed plaats in de graafschappen Zeeland en Holland. De vloed had grote gevolgen voor de regio. Tot de dag van vandaag zijn de sporen hiervan nog zichtbaar. De waterschappen uit die regio grepen herdenkingsjaar 2021 aan om het verhaal van het water te vertellen. Water heeft een enorme kracht, het kan vriend en vijand zijn. Hoe gaan we hier mee om? Hoe vormen we een toekomstbestendige relatie met het water? En welke rol spelen de waterschappen hierin?

Looptijd

2021 - 2022

Thema's

Veiligheid

Aanpak

Online

Samen met onze opdrachtgevers gingen wij de uitdaging aan: we ontwikkelden een virtueel belevingscentrum over de Sint Elisabethsvloed. Coronaproof, het hele jaar gratis te bezoeken én een met een echt museum-gevoel. In de virtuele ruimtes nemen we bezoekers mee in het verleden, het heden en de toekomst van onze relatie met het water.Bekijk hier het belevingscentrum

Design

Bij het bouwen van het belevingscentrum hebben we veel aandacht besteed aan het design. Want met de juiste look & feel zorgen we ervoor dat de boodschap beter overkomt en geven we bezoekers een positief gevoel zodat ze nog eens terug willen komen. Het design voor het belevingscentrum geeft bezoekers een echt museumgevoel.

Afwisseling

Naast het design, is afwisseling in content een belangrijk uitgangspunt in het belevingscentrum. Zo kunnen bezoekers in de ruimte ‘Verleden’ de vloed beleven door naar een radio-uitzending van destijds te luisteren, de unieke historische slider-kaart te bekijken en het verhaal over het wiegje van Beatrijs te lezen. In de ruimte ‘Heden’ kunnen bezoekers onder andere waterwandelingen downloaden, meedoen aan geocaching en informatie lezen over waterveiligheid vandaag de dag. In de ruimte ‘Toekomst’ leren bezoekers hoe de waterschappen ons in de toekomst beschermen tegen het water en welke innovatieve oplossingen daarbij gebruikt worden.

Resultaat

De piekmaand van het belevingscentrum was in november 2021, wanneer we uitgebreid communiceerden. Het resultaat mag er zijn!

15000
paginaweergaven
74
seconden: gemiddelde tijd op de pagina's
5
% bouncepercentage, wat uitzonderlijk laag is