Aanpak
Ik fiets richt zich op de levensstijl van mensen: fietsen moet écht onderdeel worden van hun routine. De campagne stimuleert hen een (Ik) fietser te worden. Hiervoor is het niet alleen belangrijk dat mensen weten waar Ik fiets voor staat, maar ook dat zij zich herkennen in deze identiteit. Ik fiets heeft een herkenbare, eigen identiteit, maar kan per doelgroep ingevuld worden. Het biedt een kapstok voor alle fietsgerelateerde acties en activiteiten in de provincie Utrecht. Uiteraard is het belangrijk dat mensen daadwerkelijk meedoen aan de acties en activiteiten. Daarom streven we naar een laagdrempelig aanbod voor iedere fietser: iedereen kan meedoen!
Huisstijl
Het logo van Ik fiets is simpel, maar doeltreffend: een wit of rood fietsje. Dit fietsje laat ook een gezichtje zien, met de wielen als ogen en het frame als wenkbrauwen. Daar is bewust voor gekozen. Het gezichtje geeft een vertrouwd gevoel en persoonlijkheid aan Ik fiets. Als animatie kan het gezichtje knipogen of de wenkbrauwen optrekken. Dit benadrukt het speelse karakter van de campagne. Het logo krijgt zo de nuances die aansluiten bij de pay-offs voor specifieke doelgroepen.