(on) Bekend

NWSBLG Kidskaartje

nws

01-03-2015

Het Kidskaartje is een ticket waarmee kids van 4 t/m 11 jaar al voor één euro in de bus stappen. Uit onderzoek dat we voor de opdrachtgever uitvoerden, blijkt dat ouders dit een mooi bedrag voor een ritje met de bus vinden, maar dat het Kidskaartje nog relatief onbekend is. De uitdaging was dus: hoe maak je van onbekend, bekend? Dat vroeg om een andere aanpak!

Wie wordt het gezicht van het Kidskaartje?
We betrokken ouders en kinderen bij het ontwikkelen van de campagne: ‘Wie wordt het gezicht van het Kidskaartje?’. Via social media deden we een oproep en binnen no time hadden ruim 130 enthousiaste kinderen zich aangemeld. Tien kanjers werden geselecteerd en als sterren onthaald tijdens een complete draaidag met filmploeg en fotograaf. Met als resultaat een spetterende commercial en prachtige posters. De kinderchampagne, visagisten, de rode loper en andere attributen in Hollywoodstyle maakten het een onvergetelijke dag.

In plaats van zelf een product te promoten, lieten we het promotiewerk over aan de kinderen, ouders en de pers! Het resultaat? Het Kidskaartje wordt nu écht opgemerkt. Alleen al het spotje is nu bijna 15.000 keer bekeken dankzij lokale pers en online advertising!

Nieuwsgierig naar de superleuke commercial? Bekijk ‘m hier!