Keijzer op de pedalen in Enschede

nws
01-10-2020
Op 24 september lanceerde Keijzer samen met wielerlegende Hennie Kuiper de nieuwe fietsstimuleringscampagne in de gemeente Enschede. Keijzer heeft de opdracht gekregen om het aantal autoritten in de stad met 10% te verminderen en de campagne Enschede Fietsstad voort te zetten. En dat doen we natuurlijk door in te zetten op veel beleving in de communicatie, het creëren van een community-gevoel en het organiseren van gedragsinterventies.
Fietsen wordt beloond
Een belangrijke rol in de campagne is weggelegd voor de Enschede Fietst-app. Met deze app ontvangen Enschedeërs voor elke fietsrit punten die ze kunnen inwisselen voor waardebonnen en leuke kortingen. Fietswethouder Jurgen van Houdt: “De kracht van zo’n app zit in het communitygevoel dat je ermee creëert. De app daagt inwoners uit voor challenges waaraan ze mee kunnen doen en extra punten kunnen verdienen, individueel of in groepsverband. Wat extra motiveert is het beloningssysteem. Voor elke fietsrit ontvangen ze punten die ze kunnen inwisselen voor waardebonnen van ondernemers in en om Enschede.”
Jong geleerd
De campagne Enschede Fietsstad is er voor heel Enschede. Met e-bike probeerweken, actiemomenten in de stad, online communicatie en meer worden inwoners gestimuleerd om vaker de fiets te pakken. Om het onderwerp ook bij jongeren en hun ouders onder de aandacht te brengen, zet de campagne – naast Fietsburgemeester Hennie Kuiper – ook in op een Junior Fietsburgemeester.
Hennie Kuiper: “Het is belangrijk dat kinderen veel fietsen, maar zeker ook dat ze dat veilig kunnen doen. Met de Junior Fietsburgemeester willen we jongeren en hun ouders aanspreken en stimuleren om vaker de fiets te pakken. Want fietsen naar school, de sportvereniging en zwemles is leuk, gezond, slim, duurzaam, leerzaam en veilig”.
Blijf op de hoogte van de campagne Enschede Fietsstad via www.enschedefietsstad.nl of volg de campagne op Instagram, Facebook en Twitter.