Hoe etaleer je de toekomst- kansen in bloem & styling?

Life3 6 keijzerwebsite

nws

14-12-2015

AOC Oost benaderde Keijzer voor PR ondersteuning rond het unieke event
XMas Inspiration by nature.

Dit kleur- en sfeerrijke event vond half november plaats in de Lebuïnuskerk in Deventer. Georganiseerd door de MBO opleidingen Bloem & Styling, in samenwerking met VBW-Oost (Vereniging Bloemist Winkelier). Bovendien verleenden enkele landelijk bekende (bloem)stylisten, arrangeurs en designers professionele medewerking. Zoals Pim van den Akker en Hanneke Frankema (van het tv programma: Hollands beste bloemstylist). Dat leverde in samenspel met docenten en studenten schitterende creaties op in een stijlvolle entourage, waar een breed publiek van kon genieten.

Uitstekende baankansen
Maar vooral gaf XMas Inspiration by nature een inspirerend beeld van de groene opleidings- en beroepsmogelijkheden, interessant voor potentiële nieuwe studenten. Een opleiding in het vakgebied Bloem & Styling is voor VMBO studenten zeker een overweging, stelt Willy Haas van AOC Oost. “Onze opleidingen bieden goede kansen op een baan en/of doorstroming naar het HBO. Werkgevers staan te springen om mensen met een ‘groene’ opleiding. Niet voor niets zeggen wij: Morgen is groen!”

Dat spreekt ook uit het corporatie profiel van de MBO-school: Morgen is groen! Dit profiel en de bijbehorende communicatieaanpak is ontwikkeld in samenwerking met Keijzer.

PR(aktische) toolkit!
De vraag aan Keijzer Communicatie: ‘Hoe brengen wij het XMas Inspiration by nature event effectief in beeld bij potentiële studenten, de regionale pers en het brede publiek?

Ons advies: een afgewogen middelenmix, met eigentijdse filmpjes, persberichten, posters/freecards en social media. Het eerste filmpje (teaser a 30 sec), is meegestuurd met de persuitnodiging. Het tweede filmpje (allover impressie a 90 sec), met het persverslag ná XMas Inspiration by nature. De filmpjes maken deel uit van de praktische Toolkit, naast extra beeldmateriaal, maatwerk berichten voor Facebook, Twitter, websites e.d. Waar mogelijk pakte AOC Oost zelf diverse PR taken op, zoals het nabellen van de persberichten.

Het resultaat van de inzet: XMas Inspiration by nature trok ruim 8.000 enthousiaste bezoekers.

Filmpjes en meer informatie: