Een persoonlijk boek vol foto’s en verhalen vormgeven. Dat is weer eens wat anders dan de dagelijkse werkzaamheden. Gelukkig is onze studio van alle markten thuis. Dus toen het idee kwam om Arjan en Lia bij hun afscheid een boek aan te bieden, dook de studio in de wereld van boeken. Maar wat maakt een boek nou zo anders? En welke keuzes komen er allemaal bij kijken? Onze designers Eva en Sifra geven een kijkje in de keuken.
Categorie:
Nieuws
Datum:
9-10-2019

Chique uitstraling

“Het boek voor Arjan en Lia is heel persoonlijk. Iets bijzonders, wat je eigenlijk niet groots en bombastisch wilt laten zijn. We wilden daarom graag een stijlvolle eye-catcher maken. Een echt koffietafelboek, dat je met trots neerlegt. Daarom zijn we begonnen door in het luxere segment te zoeken naar een mooie dikke kaft met een chique uitstraling. We kozen een kaft met een spot UV-laag. Deze laag zorgt ervoor dat je de opdruk op de kaft pas ziet als er een glans op het boek valt. Van een afstand zie je alleen een witte kaft, maar als je er langs loopt glijdt het licht er overheen en zie je ineens de opdruk op de kaft. Het wit-op-wit-effect zorgt voor een echte design-uitstraling. Daardoor is het geen typisch fotoboek, maar straalt het luxe uit op een subtiele manier.”

Kom kijken!

De kaft trekt de aandacht en verleidt je om het boek dichterbij te bekijken. Ook de open rug trekt de aandacht en laat een voorproefje zien van het goed gevulde boek. Eenmaal open zie je enorme foto’s, aansprekende kleuren en persoonlijke verhalen. Die foto’s waren nog lastig. De kwaliteit was niet altijd goed genoeg om ze zo groot af te drukken. Daarom hebben we gebruik gemaakt van duo kleurtonen. Door deze techniek worden foto’s die van minder goede kwaliteit zijn ook bruikbaar en zorgen we voor een hele vrolijke toon.”

“Ook over de stijl hebben we goed nagedacht. We zijn gaan experimenteren met verschillende stijlen en kwamen al snel op een combinatie van klassiek en modern. In de persoonlijke verhalen gebruiken we bijvoorbeeld een grote, sierlijke letter waarin de foto’s van de (oud-)werknemers verwerkt zijn. Daarnaast zit door het hele boek heen een tijdlijn verweven, die het verhaal van 15 jaar Keijzer in beeld brengt.”

Wil je het boek in het echt bewonderen? Dat kan op al onze vestigingen!