Op Instagram kun je niet alleen foto’s plaatsen op je profiel, maar je kunt via Instagram Stories ook een reeks foto’s of video’s plaatsen die maar 24 uur lang beschikbaar zijn voor je volgers. Over deze content kun je snel een filter gooien, of je kunt het voorzien van leuke gifjes, tekst of locaties. Een goede manier om in contact te komen met jouw doelgroep, meer verkeer te genereren naar je website en je bekendheid te vergroten. Sla de stories dus zeker niet over in je Instagram strategie!
Categorie:
Inspiratie
Datum:
5-03-2019
nul verkeersdoden brabant

Instagram story games

Heb jij al eens van het creatieve fenomeen ‘Instagram story games’ gehoord? Instagram story games kun je posten via de Instagram stories. Het houdt eigenlijk in dat door een bepaald visueel ontwerp de ‘tap to skip’ en ‘press and hold to pause’ mogelijkheden creatief worden gebruikt, waardoor er een interactief spelletje ontstaat. Door je stories op deze manier te gebruiken krijg je veel meer interactie met je publiek, zien ze je post langer en is de kans dat je boodschap blijft hangen dus ook een stuk groter. Voor NUL Verkeersdoden Brabant probeerden wij het uit!

Wat is het idee?

We maakten een kort filmpje van 15 seconden voor Instagram, waarbij een lichtpuntje door het beeld vliegt en heel af en toe voorop de fiets belandt, op de plek waar het voorlicht zit. Als het lichtpuntje daar overheen gaat, zie je in een milliseconde dat het licht van de fiets aangaat en dat er bovenin beeld een tekst verschijnt. Wat er staat? Dat is dus niet leesbaar, tenzij je de Instagram Story pauzeert. Oftewel: we dagen de kijker uit om het filmpje precies op het moment te pauzeren dat het licht aanstaat. En als het ze lukt, dan zien ze in beeld staan dat ze hier een screenshot van moeten maken en naar ons moeten sturen, om een NUL goodiebag te kunnen winnen!

Werkt het?

En dan de belangrijkste vraag, werkt het? We behaalden binnen een dag met een advertentiebudget van € 3,- al meer dan 18.000 weergaven. Bovendien ontvingen we veel enthousiaste reacties van de jonge doelgroep en hebben meer dan 70 mensen meegedaan met de winactie. Kortom, wij zijn fan!

Meer weten?

Wil jij ook de jonge doelgroep bereiken via instagram story games? En wil je meer weten over de mogelijkheden? Laat het ons weten.