De rijke geschiedenis van de Melkhal
Het verhaal van de Melkhal begint al in het jaar 1900. Toen diende de Melkhal als faciliteit voor de zuivelproductie. Yoghurt, boter, melk en nog veel meer melkproducten zijn hier bijna honderd jaar lang bereid.
Vanaf halverwege de jaren ‘90 stond het gebouw een lange periode leeg, waarbij sloop een reële optie was. Gelukkig werd er een plan ontwikkeld om de Melkhal te behouden en een nieuw leven in te blazen. Dit heeft geleid tot de transformatie van de Melkhal. Waar wij tot op de dag van vandaag van genieten.
Leuk feitje: in de beginjaren van de fabriek werd de melk per paard en wagen verspreid, wat in de jaren ‘60 werd vervangen door elektrische karretjes. Zo vernieuwend is het elektrisch rijden anno nu dus toch niet…

Onze studio ontwerpt de identiteit
Al vroeg in het ontwerpproces hebben wij samengezeten met de projectontwikkelaar en de andere bedrijven die zich in de Melkhal zouden vestigen.
Bij het ontwikkelen van de identiteit combineerden we de historische waarde van het gebouw met de moderne uitstraling. We lieten ons inspireren door de oorspronkelijke tegels die in de wanden van de Melkhal te vinden zijn. Niet alleen qua kleuren, maar ook als een soort raster dat in uitingen kan worden verwerkt. De tegels zijn subtiel verwerkt in het logo samen met de kleuren wit, blauw en roze, waardoor het karakter van de Melkhal behouden bleef.

Banners
Naast de huisstijl ontwikkelden we ook meerdere middelen, zoals de banners die in de Melkhal hangen. Op de banners staan foto’s van de oude Melkhal en ook de melkwagentjes die ooit zijn gebruikt. Als je ernaar kijkt, lijkt het wel een kunstwerk met een stukje verleden.

Resultaat
Wij zijn erg trots op het eindresultaat: een inspirerende werkplek die niet alleen verbonden is met haar geschiedenis, maar ook vooruitkijkt naar de toekomst.
Benieuwd naar ons team of wat Keijzer voor jou kan betekenen? Kom gerust langs! De koffie (met eventueel melk 😉) staat voor je klaar!