Het geheim
In een onderzoek van Buzzsumo werden 100 miljoen Facebooktitels onderzocht van artikelen met veel engagement (shares, likes, reacties). Zo werd er onder andere gekeken welke woordgroepen het meest voorkwamen in deze titels. De woordgroep ‘Will make you’ bleek het allerbest te scoren. Zelfs twee keer zoveel engagement als de nummer 2 (’this is why’).
Waarom werkt dit zo goed?
Het gaat hier om een specifieke woordgroep die een brug slaat tussen de inhoud van een artikel en het effect op de lezer. Denk aan titels als: “24 pictures that will make you feel better about the world.” Je plaatst deze woorden niet aan het begin of einde van je titel, maar ze maken wel meteen duidelijk wat het artikel met je zal doen. Zo geef je de lezer direct een reden om te klikken: ze weten wat ze kunnen verwachten en wat het hen oplevert. Deze titels zijn geschreven vanuit het perspectief van de doelgroep: what’s in it for me? En dat is precies wat goede content onderscheidt. In marketing en communicatie draait het tenslotte altijd om relevantie en meerwaarde. De constructie ‘will make you’ laat zich lastig letterlijk vertalen naar het Nederlands, maar het idee werkt wél. Bekijk onderstaande voorbeelden eens. Wat valt je op?
Sparringpartner nodig?
Hulp nodig bij het maken van de perfecte titel? We helpen je graag! Neem contact met ons op.